Palautukset ja hyvitykset

Kuinka palautan tilaukseni?

EU:n säännökset vaativat kauppiaita tarjoamaan 14 vuorokauden palautus- ja vaihto-oikeuden poislukien mm. hygieniatuotteet ja mittatilaustuotteet. Asiakkaalla on oikeus palauttaa tai vaihtaa tuote 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Mikäli tilaamasi tuote on vahingoittunut kuljetuksessa tulee sinun aina ensiksi olla yhteydessä asiakaspalveluun asiakaspalvelu@nordichomeshop.fi ja tehdä reklamaatio (liitä mukaan tilausnumero, reklamaation syy ja kuvat). Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, tilaamasi tuote ei muuten vain miellytä tai tarvitset uuden varaosan, olethan näissäkin tapauksissa ensin yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostitse.

Palautuskäytäntö määrittyy sen mukaan, onko tilaamasi tuote toimitettu suoraan tavarantoimittajan varastosta vai omasta varastostamme Keravalta. Saat tarkemmat palautusohjeet tilaamasi tuotteen osalta asiakaspalvelusta sähköpostitse. Voit halutessasi pyytää tarkemmat palautusohjeet asiakaspalvelusta ennen tilaustasi mm. rahtituotteiden osalta.

Huomioi nämä asiat, kun haluat tehdä palautuksen


1. Palautusoikeus on voimassa kuluttaja-asiakkaille 14 vuorokautta tuotteen vastaanottamisesta.
2. Palautettavan tuotteen tulee olla virheetön ja jälleenmyyntikelpoinen. Myyntipakkauksen tulee olla siisti eikä siihen saa tehdä merkintöjä.
3. Hyvitämme rahat samalla maksutavalla, jolla tilaus on tehty 14 päivän kuluessa palautuksesta.
4. Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessa ja kaikki tuotteeseen liittyvät tarvikkeet sekä käyttöohjeet tulee olla mukana ja kunnossa.
5. Huomaathan, että tavaran noutamatta jättäminen Postista ei ole sama asia kuin tilauksen peruuttaminen. Tilaus tulee ensin noutaa Postista, ja palauttaa sen jälkeen palautusohjeiden mukaisesti. Mikäli tilaamasi tuote kuljetetaan suoraan kuljetusyhtiön toimesta toimitusosoitteeseen, sinun tulee aina ottaa tuote vastaan ja olla yhteydessä asiakaspalveluun halutessasi palauttaa tuotteen. Kuljetusyhtiöltä kotiintoimituksissa tavaran vastaanottamasta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen peruuttaminen tai palautus.
6. Tilauksen voi myös perua ennen kuin se on ehditty postittaa. Tilauksen voi perua lähettämällä viestin asiakaspalveluumme. Tällöin tilaus perutaan, ja rahat palautetaan pikaisesti. Jos tilaus on ehditty postittaa, ei tilauksen peruuttaminen ole mahdollista, mutta tuotteilla on kuitenkin 14 päivän palautusoikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Noutamatta jätetyistä paketeista perimme edestakaiset rahtikulut asiakkaalta.
7. Huomioi, että joillakin tuotteilla on rajoitettu palautusoikeus, kuten hygieniatuotteilla (peitot, patjat, käytetyt sängyt, migreenihatut jne.) ja mittatilaustuotteilla.
8. Palautuskustannus määräytyy todellisten kuljetuskustannusten mukaisesti tuotteen painoon ja kokoon perustuen. Yksityiskohtaisen palautuskustannuksen saa asiakaspalvelusta. Selvästi suorissa reklamaatiotapauksissa palautus on aina sinulle maksuton.

Meidän missiona on olla turvallinen ja luotettava ostoskanava asiakkaillemme, joten sen vuoksi myös noudatamme kuluttaja-asiamiehen linjauksia virhevastuun osalta. Lue tästä lisää:

https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/